F A K E S M I L E


ENTRY ABOUT LINKS STUFFS FCBOOK TWITTER ASK.FM NEWER OLDER +FOLLOW

Self confident
Hi Assalammualaikum. Ya I'm here, think what i do now. Aku nak masuk 20 dah bulan 8 nanti. Tinggi masih 150 but ........ berat naik sangat sangat. Siapa sangka last sekolah aku 38kg and now naik lebih 10kg. Boleh bayangkan tak perasan aku macam mana...... Orang yang dah lama tak nampak aku, semua tegur perubahan aku. Yela mana taknya dulu pakai baju semua muat, sekarang baju yang ada banyak dah kena buang... kena bagi adikk...

Aku rasa start aku mengemuk masa kerja duh. Sebab banyak makan kot and boss tanggung semua. And bukan sekadar berat je... But also my FACE ! Weh zaman kemurungan aku berlaku masa cuti sem nak naik sem2. Aku breakout yang gila teruk. Bukan yang biasa biasa tau. Sampai aku rasa malu taknak jumpa semua orang. Sebab mende yang tak boleh nak disorok. Nak tengok takkk? Sediakan baldi kalau nak muntah okay !


SEE??? TERUK GILA KAN ! Aku taknaklah cerita kenapa jadi macamni. Tapi sebabnya salah aku lah cetek ilmu pasal skincare. So... masa cuti sem tu aku sangat risau. Sangat sangat even cuti 3 bulan. Sebab tak mudah nak recover weh. Jadinya aku pon first time menjejakkan kaki ke watson untuk diri sendiri. Aku mintak munirah dengan zati temankan sebab sumpah aku taktahu apa apa pasal skincare ni. And first thing diaorang suggest pakai Sebamed . Jadinya aku beli satu set and try sampai habis. Tapi malangnya takde apa jadi. Ye aku tahu bukan sekejap nak baik tapi ni takde effect langsung. So maybe tak sesuai dengan aku. Ayoo, dah nak naik sem ni. And haziq ajak tengok wayang.... Weh sumpah risau. Sebab last time haziq nampak aku, muka bersih lagi. Aku risau dia geli tengok aku nanti. risau dia nak break ke apa kan. Then hari tu tiba....... First impression haziq tak takdapat nak tembak apa dia sebab macam biasa je. Tegur macam biasa, berbual pon okay je. Nak tengok tk scary face aku? Ok kalau taknak pon aku nak tunjuk jugak !


Scary kan..... Ye... Aku taktau macam mana haziq boleh handle. Nampak sangat aku senyum malu dengan diri sendiri. Apa haziq cakap "Boleh baik, jangan risau". Weh syukur gila. So naik sem..... Dan aku dikerumuni dengan soalan"Weh kenapa muka kau". "Weh asal jadi macam ni". "Kau salah pakai ke" blablabla. Then aku tukar pencuci kepada cetaphil, toner himalaya, claymask freeman and amalkan scrub kunyit. So dalam 2 minggu....


Menjadi kan? Weh srsly aku happy. So aku konsisten je pakai sampailah sem3 aku tukar pencuci Eucerin sebab cetaphil takde buih so tak seronok hahaha but result okay makin cerah! Dan aku mula lah tambah sunblock apa semua sebab baru sedar bahawa pentingnya sunblock gais! PAKAI SUNBLOCK OKAY! So now my skin got better even masih ada lagi jerawat kecik kecik and scar hee. And now sem4 aku tambah serum the ordinary, toner thayers. Doakan aku gais supaya muka aku boleh recover semula... Its hurt bila orang tegur muka kita teruk. So now aku nak enjoy sendiri muka sekarang even tak lawa hahahahahah







BYE!

12/8/18  |  11:45 PM

0 comment[s] | back to top